Hem | Tjänster | Realtidsannonsering (RTB) & Mediaköp

Realtidsannonsering (RTB) & Mediaköp

Realtidsannonsering (RTB) och Medieköp är en ständigt växande marknadsföringskanal. RTB är en av Displays köpvanor i ett auktionssystem. Det är en verklig revolution på online-marknaden. Antalet tillgängliga premium-webbsidor ökar, liksom kvaliteten på placeringen. Tack vare RTB har vi möjlighet att direkt nå din primära målgrupp på alla enheter, för maximal ROI. Bland de möjliga alternativen kan vi aktivera “retargeting” eller “remarketing”.

Kunden kan välja vilken banner de vill köpa och optimera sina kampanjer med superexakta kriterier – enligt deras mål för anskaffningskostnad eller deras synlighet på detaljerade mål. För varje banner föreslås ett inköpspris. Bannern köps i realtid till bästa pris när användarens webbläsare kontaktar sidan. Adexchanges är en teknik som gör det möjligt för varje kund att optimera sina kampanjer genom att köpa dem via auktion utifrån fördefinierade kriterier (i allmänhet till anskaffningskostnad). Den tillåter dig att direkt köpa en kvalificerad potentiell kundkrets. Istället för att rikta sig till en större grupp visas banners endast fördefinierade målgrupper: antingen på grund av den webbplats som de tittar på och dess omvandlingshistoria, eller från externa data som avsevärt höjer konversationsvärdena. Det är nu möjligt att visa en banner bara för Internet-användare som sökt på en exakt destination på en reserelaterad webbplats, eller som söker efter en bil eller en mobiloperatör etc.

NetBooster var en av Googles och Yahoo RMX’s första partners i Europa, och vi har ett tätt samarbete för att optimera de tillgängliga lagren. Vi har förmånliga avtal med sajtägare, vilket gör att vi kan rikta oss till väldigt specifika målgrupper. Vi har möjlighet att bygga upp kundsegment som vi kommer att rikta oss till med uteslutande skräddarsydda och relevanta banners.

 

Relaterade tjänster

Affiliate Nätverk

Våra goda relationer med såväl de största affiliate-nätverken som handplockade självständiga publishers låter oss använda(...)

E-post Marknadsföring

Att använda e-postmarknadsföring för att stärka relationen med befintliga kunder och för att attrahera nya kunder är en mycket(...)

Displaymarknadsföring

Samspelet mellan individuella varumärken och prestandakanaler på nätet är höjdpunkten i digitala reklamkampanjer. Genom att(...)